Tuesday, February 19, 2013

akhirnyaa...

   dah puas aku tunggu nak start kelas SHO nih.. minggu lepas start jugak.. aku book dari bulan 9 tahun lepas lagi.. minggu lepas br ada kosong... kos tu kat NIOSH bangi ada la dalam 1/2 jam jugak dari shah alam kalo lalu ikut puchong.. 

   penat jugak la.. start pkul 8.30 pg sampai 6.30 ptg.. setiap hujung minggu sampai abis module.. kalau ikut jadual 22 hari, so lagi 10 minggu la aku nak kena bertahan.. 1st two days pon aku dah masuk air.. akta tu.. akta ni.. peraturan tu.. peraturan ni.. dah macam lawyer plak kena hafal undang-undang.. aku ni plak bila dah masuk baca-baca & dengar mendengar ni memang lemah.. bilik aircond, sejuk plak tu.. perghhh... mmg best la lena..

ada 37 akta x termasuk sub section ngan undang2 lagi...!!!!



   harap-harap aku boleh la bertahan sampai habis course dan dapat lulus exam... bila dengar macam-macam pasal kerja ni.. aku dah goyang sikit tapi aku tabahkan hati.. redah jaaa.. tak kan nak patah balik.. course RM4k.. tak dak refund o0o0o.. tau plak kat bini aku mau kena serang ngan pinggan mangkuk.. (nasib baik pinggan mangkuk rumah aku plastik ja.. wakakak)

   semalam aku dah pi survey mesin jahit untuk bini aku.. tengok brand SINGER  dekat-dekat dua riban.. ada lagi brand lain yang copy sebijik design singer, harga dalam rm1.2k ja... murah sikit.. tapi takut quality plak x elok.. tapi bini aku cakap tempat dia training pakai brand yang copy tu ok ja.. brand GEMSY dengan JUKI... tapi aku lagi konfiden ngan singer la.. memang dah terbukti.. mesin jahit zaman tok aku pon boleh guna lagi.. cuma mak aku dah x guna sebab malas guna kaki.. beli yang elektrik pon brand SINGER jugak.. hehe.. 

teringat zaman kecik2.. :p


   mungkin minggu ni kot aku beli.. bleh la bini aku start bisnes jahit baju kecik-kecik.. tapi kena bincang dulu nak amik pakej mana.. singer ni ada skim bayaran ansuran sendiri.. bleh la try apply.. muahahha.. duit lagi... 2,3 bulan ni sibuk sungguh la... huhu..

2 comments:

  1. xpa kayuh pelan-pelan pacat hehe... xdak isi lagi ka :)

    ReplyDelete