Monday, April 28, 2014

rumah lagii!!!

 sabtu minggu lepas aku p jumpa pemaju.. rumah x buat lagi bulan 6 baru nak buat.. insyaallah pertengahan 2016 siap.. harga boleh tahan.. tapi apa nak buat.. dah memang tu harga rumah.. xkan la nak menyewa sampai tua.. kurang2 ada rumah nanti kalau nak balik perlis ada jugak la aset nak jual buat modal kan..?? hehe.. 

rumah contoh


 kawasan tu dalam kampung.. memang dalam sungguh.. dari jalan besar memang x nampak la.. masuk kot celah ladang tebu, tali ayaq... tup2 jumpa taman.. sebab tu la harga x mahai macam kat tengah2 shah alam.. yang aku ralatnya, pemaju tu ckp sebab aku ada diploma ja.. loan aku boleh sampai 30tahun maximum.. kalau degree baru dapat 35 tahun.. awat org ada degree umoq lagi panjang ka?? 

 x paham aku... patut ikut gaji la.. lagi la depa buat payah.. 5 tahun pon banyak jugak o0o0 beza bulan2 nak bayaq.. tengok la nanti.. nak p bayaq booking pastu aku nak mohon sendiri kat bank. aku tanya pasai pinjaman pon dok garu kepala manjang pemaju tu.. satgi dah lulus ada plak hidden terms yg aku x tau.. 30 taun kena ikat oii.. bukan sat.. personal loan yg 3 taun pon dok rasa lama x sangga.. haha..

 semalam plak.. bosan x tau nak buat apa.. bawak bini aku p bukit cerakah.. masuk kena rm3 sorang.. mula nak berjalan.. pastu nampak ada plak sewa gerek.. malas pulak nak jalan.. hahaha.. sewa rm10 utk jam pertama.. lepas tu baru tambah sejam sringgit.. aku pulak dah lama x masuk.. lupa pulak kawasan tu berbukit.. sudahnya.. kayuh ada la dalam 15 menet.. rehat dekat sejam.. hahaha.. ketaq lutuit wehhh.. 






 bukan takat pecah peluh dah.. memang mandi peluh.. org kayuh gerek.. aku tolak naik bukit.. x dan sampai hujung.. lepak pastu ajak bini aku patah balik.. lepas ni mau nak masuk.. masuk ngan bas ja la.. keh3..  

No comments:

Post a Comment