Wednesday, December 8, 2010

sehari d opis ku...

Ahad ni aku nk kna g outstation.. dlm 5 la.. so aku yg tgh sengkek ni pon apply la advance dt utk hotel.. dah isi borang smua antar la kat bos aku.. aku mmg slalu mcm ni.. kalo outstation jer mmg aku amik advance.. yer la.. aku bkn g mkn angin.. g wat kerje.. btpe aku nk pkai duit aku dlu plak kan..??

Tiba2 bos aku panggil… dia kata x elok wat camni.. kalo kadang2 xpe la.. kalo slalu x elok.. blurr jap aku.. apa masalah bos?? Nanti claim masuk tolak la blk.. lgpon claim aku lg byak dr advance… ptt xde masalah.. bos aku kata xleh wat camtu.. kalo camtu baik xyah wat claim… plak dah.. mmm… xpe la.. nk wat camne.. aku ni bt ape pon bkn ader sape nk ajar… pandai2 sendri la.. tau aku amik kos bhasa cina time blajar dlu.. xla aku kena ja manjang..

Tetiba bos aku tukar topik psal keja aku plak.. pasal planning x bagus la apa.. hurmmm… aku dah agak dah.. tahan telinga ja la… aku dah cukup bosan dah bila org ckp aku ni x ckup bgus la.. nk buat camna bru bgs sgt?? Ada bdak bru msk bos ckp lg bgus dr aku.. salah aku ke dia bgus dr aku??? Salah aku ke kalo dia reti ckp cina..?? dia cina kompom la reti ckp cina..

Aku bkn harap bos aku peluk aku ke puji ke.. geli gak aku.. haha.. tp layanan aku terima berbanding opismate aku la.. mmg lain.. dgn yg lain.. ade jer gurau2.. gelak2.. ngan aku.. kalo xde kejer… jgn la harap nk ckp ngan aku.. ntah la… aku ngan opis mate aku ok jer.. mental aku dah stress sbenarnya.. time kuar outstation ni la paling aku suka sgt2.. xpyah nk ngadap bos aku tu.. aku buat keja setakat nih 1 je la aku fail.. yg lain smua setel.. xda plak customer komplen.. tp ttp x ckup bgus utk bos aku..

Mcm mana aku nk cekap kalo dok kena suruh buat benda yg senang jer.. mmg la bdk br tu cekap dr aku.. sejak masuk sini.. smua keje2 pas kat dia.. aku nih cam xde jer.. mau x naik experience dia.. dah tu.. kalo ada apa diskas same2 satu department.. bkn aku x nak join.. tp dah speaking cina jer manjang.. spatah haram x paham.. camna la aku nk curi ilmu time diskas?? Bila aku ada prob.. aku tnya… kena tiau plak.. ni pon tatau ka..???
Apa la…?? Smua nk kena ajar ke?? time aku x tnya kena plak sound.. jgn la malu2.. tnya kalo ada problem.. apa aku ptt buat nih..??

Lpas jmpa bos aku trus kuar.. bt muka bodoh jer.. aku mmg dah pk nk kuar cr kje lain tp aku tgu bonus dlu.. dlm sbulan 2 lg.. sementara ni aku mohon dlm SPP n SPA dlu.. harap2 ada la rezki… skrang pon aku xde watpe.. dok opis jer.. ape yg aku ptt buat??? Staid manual…?? Aku ni bkn jenis bce bleh paham.. aku nk kena bt kja br paham..

mmmmm… kadang2 aku pk gak.. btul ke aku msk bidang ni..?? rasa cam x sesuai jer.. aku kna buat sesuatu nih… cepattttt…!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. sabaqq... kerja dengan ikhlas.. cey2..pandai ja aku dok ngajaq orang

    ReplyDelete