Monday, October 3, 2011


Jmaat mgu lpas aku g trg.. g interview.. pk2 blk sngap plak sorang2.. trus aku kidnap eimam.. dia pon tgh x kja.. dok tgu offer kja.. lgpon blk hotel yg aku book tu utk 2 org.. so xda additional charge la.. kbetulan jmaat aku ct… asalnya ct nk repair kepala drive shaft.. kiri kanan dah bunyi.. takut gak aku.. tp kira2 bajet.. x ckup plak.. so wat alignment ngan balancing je la.. al-maknanya x leh la layan corner sgt kat karak tu.. tp dah sampai karak.. lupa plak.. wakakaka… biasala tayar br tukar.. kena la test.. yokohama advance plak tu.. berkokok kejap.. mesti krem kaki emam pijak brek.. wakakaka… nasib la…:p



            Otw sana emam ngidam plak nk sotong grg tepung.. aku pon lynkan je la.. Exit gambang.. masuk kuantan sgah kat tanjung lumpur.. mula2 nk sotong grg tepung jer.. sbb takut bajet x ckp.. pastu dah sampai kedai.. x tahan plak.. trus amik siakap buat 3 rasa.. sotong gr tepung.. walaweii.. x tahan tuuu.. pas mkn.. g la bank cucuk 30 hengget belen yg tgal dlm bank.. igt nk bt backup.. xpe la.. janji mkn puas… ekeke..



            Sampai kemaman dah dkt pkul 12.. lyn tgk tv jap trus lentok.. esok pg pkl 8 dah gerak g kerteh.. sampai dlm ½ jam.. lepak b’fast dlu kat warung tepi pantai.. lyn usha awek2 ganu dlu sementara tgu member aku dtg interbiu.. hehe.. sbenarnya bkn intebiu betul2.. Cuma  aku ngan dia nk tnya la pasal keja ni.. dia nk tau pasal experience aku.. aku plak of course la nk tnya pasal gaji.. dah bincang2 dia pon stuju nk  amik aku.. huhu.. dia ckp kalo bleh nk esok gak start.. perghh.. x dapek beb.. mau ngamuk bos aku main brenti camtu.. dah la bln ni pnya schedule dah pack.. sape nk ganti aku.. ekekeke..

            Aku soh dia kompom dlu n kluar offer letter br aku bincang ngan HR bila tarikh last day aku.. aku pon dah hepi sgt2 la.. dgn gj aku mintak tu dapat la aku bt modai dt hantaran.. huhu.. 


Tp bila dah blk sini dia kol ckp partner dia bleh offer sama.. huhu.. kecewa aku.. ade ke org tukar kejer dpt gj sama..?? sbenarnya lg sket tu.. sbb x termasuk elaun mnyak & phone.. huhu.. tp aku  pk2 blk.. ni pon cabang br bg aku.. baik aku try dlu.. kejer tpt skarang pon dah x bleh blah.. so aku nekad la.. nk blah.. pasal modal hantaran tu.. aku tawakal jer la.. ada rezki x kemana.. hehe.. ni tgu dia email offer letter.. ptg kang bleh la aku bincang ngan HR..

Berbalik kat trg.. ptg tu pas lepak2 kat hotel.. aku pon g la rumah tng aku.. pkl 8 gak sampai.. 3 jam gak la dr hotel tu.. tu pon ikut hiway separuh siap.. sempat gak aku layan 180km/hr.. pastu ade plak kotak tgh jln.. menjajau aku brek.. hehe.. xpe tayar br.. break pad br.. tp jantung dah nk pecah gak time tu.. insaf kejap.. pastu sambung blk 190km/hr plak… wakakkaa.. xpe.. jln straight jer.. jauh btul rumah dia.. mmg kalo sorang aku x g la mlm2.. angker yg amat.. nsb baik la ada emam huhu… lepak2 sembang ngan bapak mertua.. lpas mkn dlm pkl 9.30 pon cabut la..

Sampai dkt2 hotel sgah lpak mnum2 dulu.. pas ½ jam blk hotel.. aku dah lebam.. pas mandi trus padam.. emam plak tgh layan scarface kat astro max.. layan la hang emam.. hehe..

 Esok tu  otw blk sgah dlu rumah emam kat temerloh.. lama jgak x jumpa mak ayah dia.. aku knal emam ni dr blajar dlu.. dkt 10 thn gak la aku knal dia.. so family dia pon knal gak aku..  kena plak mak dia msk sambal udang ngan ayam.. mala aku dah lentok.. kalo naik hiway ni puas aku nk jegil bijik mata ni.. so aku ikut jln blakang.. lyn korner.. kompom x ngantuk.. emam plak bertambah2 krem la kaki dia.. ekekeke…

Aku harap sgt dpt kjer tu.. harap2 blehla berkembang.. yea la kalo dok buat benda yg sama ja.. mmg la tepu otak.. huhu.. aminnn…

2 comments:

  1. rezki Allah swt ada di mana-mana. gudlak Pacat... kawan2 sentiasa mendoakan kebahagian dna kegembiraanmu.. semoga murah rezki, buleh blanja anak kawan2 pi bercoti.. kekekeke..ameennn

    ReplyDelete
  2. blanja..??? aiyarkkk... ekekeke

    ReplyDelete