Tuesday, March 6, 2012

emas....???

Taun lpas aku ada bli dinar emas ngan public gold.. xla byk pon.. takat 2 dinar ja.. time beli tu aku mmg niat nk buat mas kawin.. sbb nilai makin bertambah.. bleh la future wife aku simpan.. kot2 1 masa terdesak bleh gak guna


 Aku beli dlu 1 dinar RM679 kot kalo x silap.. jd 2 dinar dah RM1358.. td aku saja2 tgk harga pasaran.. 1 dinar RM761.. al maknanya 2 dinar dah RM1522.. aku bli time tu bln 6 taun lpas.. x smpai staun naik dekat serat.. 



 
Rasa mcm nk simpan emas plak.. dlu simpan ASB.. tp dah kluar fatwa haram.. so baik cr yg halal.. aku search2 jgak psal ni.. ada pendapat yg kata terpulang kdp kita.. kalo was2 jatuh haram.. jatuh kalo x was2 x haram la kot.. nih bkn statement yea.. kang ada yg kata aku memandai plak.. g search pakcik google sendri untuk kepastian.. kalo x silap aku ust Azhar pon ada jawab soklan nih..


 
Aku pon x tau lg nk sambung lg ke x.. igt kalau mampu nk tambah lg loan asb.. kalo ada dt lebih bli emas.. ada byak tpt bleh beli emas ni.. emas klantan, public gold, Kuwait finance house.. mcm2 la..

 
Tu la dlu dpt gaji enjoy.. kalo simpan kan dah x kalut nk cr dt.. masa dah dekat nih.. mana nk cekau dt nih… duit2.. wohaaa..

Ps: ujung mgu nih p kursus kawin.. wohaaaaaaaaa..!!!!

3 comments:

  1. hang jgn tido dlm kursus lak.kui3

    ReplyDelete
  2. beli la cekelat2 pedas bagi tak lena..hahaha

    ReplyDelete
  3. hehe.. seb bek aku p dgn kwn.. ekeke..

    kena konsentrate.. satgi xleh jawap..

    maluu o0o0o.. ekekeke

    ReplyDelete