Thursday, December 20, 2012

bonus untuk aku.. fakta @ auta..??


 Semalam aku dapat tau ada ura dapat bonus minggu depan.. tapi 99% dari hati aku tak harap pon.. tinggal 1% jer yang manadah harapan.. cewahh.. jiwang siot..!!! biarlah.. kalau dapat rezki.. kalo x dapat redha ja la.. cuma yang ralatnya sebab tu gaji akan di tunda ke 27@28 baru dapat.. haiseymen.. aku dah la nak sewa van hari tu.. nak bayar dengan apa pulop..  kad hutang tak boleh, kalau tak dah lama aku gores..

 sekarang nih aku kempen kurangkan berhutang.. hehe.. kredit kad aku ada lagi rm2k nak kena setel.. personal loan lagi 2 tahun.. (gatal buat loan sapa suruh)... huhu... so untuk kursus SHO tu aku ingat nak guna duit kwsp akaun ke-2.. tapi kursus tu tek termasuk dalam kwsp punya senarai.. so terpaksa la aku buat rayuan nak keluarkan duit aku sendiri.. releven ka ayat aku tu..?? hahaha.. 

 aku dah siap karang cerita sedih pasal kerja dan insiden-insiden dalam hidup.. harap-harap ada la yang terbuka hati nak luluskan.. kalau tak nak kena buat loan lagi la.. hadeyy... bila la nak abih hutang ni.. semua surat tawaran kusus dengan surat pengesahan dari doktor aku dah siapkan.. tinggal nak hantar jer.. 

 yang jadi masalahnya pulak cuti aku dah habis.. jadi bulan 1 ni la baru boleh hantar.. harap-harap sempat la.. sebenarnya aku tak rasa jadi satu masalah pon.. depa yang saja nak buat payah.. aku bukan nak bawak keluar nek enjoy ka hapa.. nak amik kursus kemahiran.. time aku call hari tu depa kata untuk diploma dengan degree saja.. aku pon sound la.. "saya bukan amik sijil dengan IKM.. ni dengan NIOSH.. sijil di iktiraf satu dunia.. kos kursus bukan 4 ribu untuk 2 tahun.. 4 ribu untuk 22 hari saja"

 yang aku sakit hatinya dia terus rejek ja permohonan aku dalam talipon..  haram xdak tanya apa pon... kurang-bagi la cadangan ka hapa.. aku berkeras jugak.. aku cakap nak g pejabat jumpa pengarah.. 'ni undang-undang manusia.. mana sempurna.. undang-undang tuhan ja yang sempurna".. tak pasal kena sound lagi dengan aku.. pastu dia cakap ada jawatankuasa rayuan untuk permohonan macamni.. kan senang cakap awal-awal..??? kalau senang-senang ja rejek camni tak guna la buat jawatankuasa rayuan tu kan..???

 aku tau.. bising-bising kat bahagian customer service bukan sampai kat orang atasan pon.. tapi takkan la sampai nak masuk court kot..?? bayaq lawyer dah brapa.. hahahaha... tak berbaloi langsung... dah la nak pakai 4 ribu ja... harap-harap jawatankuasa rayuan tu betul-betul bincang kes aku dan bukan terus reject.. 

 minggu depan masuk rumah baru.. yahoo0o0... tapi semalam aku call tuan rumah dia cakap meter api tak pasang lagi.. hukk alohhhh.. harap-harap masuk la minggu depan sebab 1hb ni kontractor unifi nak datang pasang.. huhu..

1 comment: