Monday, December 31, 2012

permulaan tahun baru...


 rabu minggu lepas aku outstation ke pasir gudang.. otw p sana aku dah rasa semacam ja kereta aku nih.. tp aku gagah jugak p.. dekat nak sampai rnr pedas linggi bunyi letupan kecil.. terus aku masuk rnr.. ngam2 masuk parking keta terus mati... asap dah keluar kat bahagian enjin.. dalam hati aku berdoa jangan la benda serius2... 

 bukak ja hud asap kluar.. rupanya radiator cover aku pecah... adoiyaiii.. terus aku kol member opis aku sebab esok dah buat appointment dengan client.. dia suruh aku cari bengkel pastu dia datang.. aku pon kol la member2 kat melaka.. nasib baik ada geng.. diorang sedia tow trak kat exit alor gajah.. aku pon kol plus suruh tunda keta aku..

 malam tu kawan aku datang amik aku p pasir gudang.. esok lepas siap kerja mamber aku tinggal aku kat bengkel.. dah tukar radiator cover pon suhu tinggi lagi.. pastu br perasan belt untuk water pump dah xdak.. rupa-rupanya waterpump aku jem.. sebab tu belt putus.. bila waterpump x jalan air pon x jalan.. dalam radiator dah overpressure so leading to broken radiator cap.. sadis kan..?? 

 tu la.. water pump dah bagi warning.. 2,3 hari lepas dah bunyi.. tapi aku wat bodo jer.. padan muka.. sekarang ni lepas repair radiator suhu naik jugak... lepas jalan dalam 1/2 jam aku bukak tangki air tgk air menggelegak.. terpaksa la aku jalan berhenti2 sampai shah alam.. dlm pkl 12 lebih aku sampai.., 

aku tanya pendapat member2  semua suspact head dah bakar.. abih la.. mau kena tukar head plak.. dulu aku dah beli head neo.. bukan satria neo punya head naa.. baik sikett.. ni sr20ve... enjin nissan.. lepas beli aku parking kat bengkel.. dah 2,3 tahun kot.. x tau la ada lagi ke x..?? hahaha... 

 kalau pakai head neo kena pakai e-manage, kurang2 seribu kalau 2nd.. baru dalam rm1.3K.. tu x kira upah overhaul enjin.. xkan nak main saung ja head.. alang2 polish dulu masuk head baru.. nak tuning lagi.. tapi tu worst case la.. wohaaa..!!!! 



4 comments:

  1. takpaa..pacat duit banyak..aminnnnnnnn

    ReplyDelete
  2. baru nak beli tv led 42 inci.. huwaaa...!!!

    lama x on9 linda... broadband kena potong ka???

    ReplyDelete
  3. byk dah member buat.. x sampai setaun jadi blk.. huhu..

    ReplyDelete