Tuesday, July 2, 2013

kerja baru..!!! wohAA..!!!


 Alhamdulillah.. dapat jugak kerja baru.. tapi bukan berkaitan dengan safety.. lebih kurang macam kerja sekarang.. tapi fokus 1 product saja.. ketaq jugak aku nak start kat tempat baru.. sykt tu baru nak masuk bidang O&G, jadi banyak jugak la yang kurang.. benefit, elaun, cuti dll..  kira aku ni pioneer la.. haha..

 tapi aku terima jugak.. kalo aku stay kat tempat ni sampai bila x maju.. karier aku stop 2,3 tahun lepas akibat mata aku.. level confident aku drop gila.. ya la, sapa nak amik org cacat camni.. dah la bidang kerja ni bahaya.. kalau insuran pon x sanggup depa amik.. haha..

 time interview aku cakap awal2 pasal mata & efffect kepada kerja aku.. nasib baik depa x kisah.. elaun xdak, tapi aku mintak basic tinggi.. boleh la cover balik.. aku dah cakap dengan depa, lepas confirm nak mintak review balik gaji... haha.. macam baguih ja dok demand2.. tapi mmg patut pon.. kata O&G, pioneer plak tu.. alang2 keja teruk, biaq la berbaloi kan??

 aku mintak nak start lepas raya, tapi depa x bagi sebab katanya ada banyak projek nak jalan tapi xleh sebab tunggu aku masuk handle.. xtau la betui ka x.. bulan puasa nak p site visit.. perghhh.. ada ka yang nak layan aku.. pastu nak kena amik cuti raya pulak.. sebab baru kerja, jadi xdak la cuti lagi.. cuti tanpa gaji la jawapnya.. hadeyy.. 

 bila gaji dah naik ni.. otak mula la berangan nak beli macam2.. rasa macam nak amik lesen B full, dah selangkah dah dekat nak pakai moto besaq.. tengok la camna.. hehe..

2 comments:

  1. alhamdulillah..belanja kami cendol seksyen 16 pun jadikla nooo..hahahhaa...
    goodluck di tempat baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq2.. meh la hujung minggu ni... minggu depan dah start posa.. hehe

      Delete