Friday, July 27, 2012

baju raya

semalam bini aku ajak cari baju untuk sanding time raya ni.. so lepas abis keja pkl 4.30 tu aku p la amik dia terus p pkns.. aku park kat sacc mall.. kat pkns kompom la parking sesak.. mula2 pusing sacc... pastu depan sacc.. pastu msuk pkns.. pusing tingkat atas.. lastly kat bawah pulak.. yang dia berkenan design.. xdak plak warna putih.. yang kain ok.. design pulak x berkenan.. ada 1 dia berkenan.. kat dalam sacc.. belek tengok harga.. rm1600.00... gilo.. memang taakkk laaa....




 ada gak yang da berkenan kat dalam pkns tu.. tapi smua rm300++.. sebagai suami yang baik aku cakap beli la kalo dah berkenan.. dalam hati goyang gak.. kui3.. dia taknak.. dia bajet 2rat ja paling mahal.. ni tambah sayang nih.. ekekeke.. tapi, boleh dapat ker..?? huhu..


 dekat pukul 6.30 x jumpa jugak yang berkenan aku ajak g book untuk buka puasa.. mula cadang nak p pizza.. tapi sampai ja pizza.. orang beratur dari kaunter depan sampai hujung table..  pastu aku tengok kat meja pon dah banyak yang dah reserved.. so cari la tempat lain.. round punya round... jumpa satu cafe kat dalam sacc.. 










 Asiari nama cafe tu.. offer best gak.. oerder salah 1 dari 5 main course.. dapat free flow nasik, kuih muih, air, buah dll.. dah macam buffet la.. cuma beza lauk xleh tambah.. rm22/person.. ok la... mula2 aku nak ajak bini aku g buffet kat dalam sacc gak.. nama apa ntah.. rm50.. tapi yang ni memang puas ati la... tapi bini aku makan sikit ja.. rugi la.. lagipon dia xnak.. untung dapat bini pandai berjimat.. huhu.. 


 sebab tu la gaji aku sekarang untuk kami dua cukup ja.. padahal dulu gaji sama... aku sorang.. memanjang x cukup.. ekekeke.. abis.. nak makan apa makan ja.. nak beli apa.. beli ja.. sekarang dah ada menteri kewangan dah stabil la..tiap2 kali jumpa kena audit.. huhu.. kadang2 kesian pulak aku.. dia jimat sungguh2.. sebab tu bila keluar, aku bawak dia makan tempat best2.. harap2 dimurahkan rezki lagi.. amiinnn...


2 comments:

  1. baguih bini hang pacat..mmg calon menteri kewangan yang wasatiah...kekekekeke

    ReplyDelete
  2. tu pasai.. aku pulak tukang perabih.. ekekeke

    ReplyDelete