Tuesday, July 10, 2012

rumah ku syurgaku

 minggu lepas bank call aku.. alhamdulillah.. loan lulus.. aku suka sangat2.. tp biasa la.. dalam suka ada duka.. uwaaaaaaaaa..

rumah tu aku apply rm240K kat bank.. tp owner jual rm220K.. jadi aku ingat dah save dah 10%.. x payah sedia deposite.. sekali dapat tau bank evaluate harga rumah tu rm220K.. so 90% dapat la aku rm198K ja.. mana la aku nk cekau lg rm20K.. tu x masuk duit peguam nk sign SNP.. kurang2 dlm rm30K gak.. perghh.. dugaan2.. aku pon mintak bank datang tgk rumah dulu.. sebab owner cakap rumah tu dah renovate (alasan owner x mau kurang harga)... 



 pastu owner cakap nak jual kat orang lain plak.. sebab nak kena apply semula form baru... dia nak cepat jual rumah tu.. aku mintak la bg masa untuk sedia 10% tu.. bukan apa.. loan aku dah lulus rm198K.. rugi la kalau nk apply baru.. dah la kes aku siap kena masuk bawak meeting dengan B.O.D. baru lulus.. ni nak apply lagi.. entah dapat lulus ke x.. kalau aku tau sapa yang evaluate tu memang aku siku laju2 kat rusuk kiri dia.. suka2 ja evaluate.. patut kena p tengok rumah dulu.. cipet tul la.. (kalau la bleh amik 198K tu memang aku beli emas.. kalau la.. hahahha..)

 yang jadi masalahnya aku xde nombor owner tu.. aku cakap pon melalui agen.. dah la aku main beli ja.. rumah pon x tengok lagi.. hari tu aku p tengok rumah design sama.. bukan rumah yg aku nak beli.. ntah betul ka x dia renovate sapa pon x tau.. agen tu pon x pernah tengok lagi.. 

 sabtu ni baru nak jumpa face 2 face.. nak bincang.. camna la nk buat.. aku siap dah berangan nk renovate rumah tu.. siap dah wat drawing.. tinggal nak wat 3d ja lagi.. wakakakaka.. pecah 1 bilik.. nak bagi luas sikit dapur tu.. xpa.. rumah tu ada 4 bilik.. x luak pecah 1.. ekekeke.. pastu nk wat partition antara living room ngan dapur.. lantai area living room nk letak kayu.. kalo mahai laminate ja.. ruang tamu xdak sofa.. tema ruang tamu aku 'ruang untuk bergolek'.. sofa ganti ngan kusyen @ kerusi malas.. kira masuk ja ruang tamu rasa nak bergolek.. antara ruang tamu aku nak letak tirai sebagai partition. ruang makan pulak pakai meja jepun sudeyy.. x la nampak sempit rumah yang sedia kocik tu.. hahahaha.. 

ada rasa nk bergolek x..?? 
lantai plak kayu camni..
 tv pulak kurang2 40"... aku dah survey pon... siap brand, model & kedai dah usha.. tunggu nak beli ja... kat dapur plak nk buat satu meja bar.. untuk sembang2 ngan bini aku sementara masakan siap.. cewaahhh.. meja bar tu siap ngan 2 dapoq.. ala2 macam kedai Mr. Teppanyaki tu la.. ekekeke.. 


tempat dating ngan bini.. ekekke



 takat tu dulu la planning aku.. nk rancang lebih2 macam melampau pulak.. macam x logik pulak.. ekekeke.. balik ke alam nyata.. nak cari duitt.. nak carii duuiiiiitttt... 

4 comments:

  1. hehehe...sabaq,,byk dugaan tu sebab nak dpt bnda baik.kui3

    ReplyDelete
  2. sabaq wei, nasihat aku, hang pi usha rumah tu dengan owner dia sekali,baru puas hari.. lepas tu baru proceed.. kalu tak cukup duit 30K tu, apalagi, time ni la nak mintak tlg mak bapak... kekekekekekeke..pinjam dulu, nanti hampa bayaq sikit2...usaha tangga kejayaan wahai sahabatku...
    insyaallah ada jalannya pacat.. Rezeki pengantin baru tu insyaallah ada, silap2 haribulan rezeki baby..amennnnnnn..ameenn ya rabbal alaminn.. yang penting, hang dah penuh idea nak deko umah hang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. tq linda.. sabtu ni br nk p jumpa..
      tu pon xtau lg owner dapat jumpa ka x..
      aku dok saspek agen tu dok pusing aku..
      patutnya owner kna la jumpa aku..
      dia nk mkn komisen ka ikut la..
      aku dok rasa ada org lain yg ada duit offer dia tu..
      pastu bg alasan owner xmau jual plak.. ampes btui..

      smalam aku dah dapat petunjuk dr tuhan..
      harap2 plan aku bjaya..
      nanti jumpa aku explain.. ekekeke..

      Delete