Tuesday, July 24, 2012

rumah.. rumah.. rumah..

 minggu lepas aku jumpa & bincang dengan owner rumah.. umur dalam 50an.. aku pon explain pasal kes aku..  makan masa.. dalam hujung september baru dapat tau loan approved @ tak..  aku pon sebenarnya dah serba salah.. takut depa nak pakai duit cepat.. tapi alhamdulillah depa faham & sanggup tunggu.. lega sangat-sangat.. satu hal dah selesai.. langkah kedua pulak.. settlekan aku punya credit card commitment.. semalam dah jumpa HR.. buat muka seposen cakap nak pinjam duit untuk booking rumah.. pagi tadi dia cakap.. bos dah luluskan.. yahuu.. lega aku.. ala... 2K ja pon.. bukan 20K.. ekekeke.. tapi bos lain xdak.. minggu depan la baru dapat.. huhu.. 


 minggu depan pulak aku outstation.. huhu.. x tau la boleh tahan ke x.. dah la musim kering nih.. masuk pulak plant sambil pikul laptop ngan spanar bagai.. huhu.. kuatkanlah imanku ya tuhan.. bini aku nak ikut, tapi dia keja camna nak ikut.. tu la aku dah suruh berenti x nak.. kesian kat bos dia.. huhu.. ada pulak camtu.. kan dah makan diri.. aku xde hal.. memang dah biasa sorang2 pon.. ahad turun kuantan.. rabu baru turun paka.. dekat seminggu jugak tu.. 



 persiapan raya aku.. apa pon x siap.. dah la kenduri time raya pulak tu.. huhu.. nasib baik family aku sponser.. hehe.. sponser pon x pa.. nanti orang mai salam kaut boleh la cover balik.. depa x kisah.. x dapat cover balik pon xpa.. yang penting niat sedekah tu.. jamu orang makan.. tambah2 time raya.. pahala tuu.. aku kenduri pecah tradisi.. orang pertaman kat kampung kenduri kat sekolah.. haha.. bukan sebab nak nunjuk.. tp jalan masuk rumah aku tu 1 lane ja.. buatnya selisih.. turun petak la.. lagi pon abah cakap  sekolah xdak harga pon kalau nak guna.. kira bayaq ikut suka ja.. abah bincang2 guru besar kata rm200 ja.. so jimat la sangat2.. tapi xdak la PA system sekali.. sanding camtu ja.. silat, kompang apa pon x dak.. aku pon x kesah.. 

 aku malas nak sanding.. tapi kenduri aku ni sekali ngan adik perempuan aku.. dia malu nak sanding.. tu paksa aku join sekali.. siap sponser pelamin ngan baju pengantin.. haha.. aku x amik pon.. baju aku pakai baju akad hari tu.. tema merah hitam.. so sanding lagi la aku nampak gaya nya... masuk ni dah kali ke-3 aku sanding.. ekekeke.. 

ps: mode nak cari duit.. ekekeke..

No comments:

Post a Comment